2014. május 30., péntek

5. osztály: Kitalált lények

Az ötödik osztályban tanult történelmi anyag,  mitológia bővelkedik a kitalált, elképzelt lényekben. A gyerekek nagy kedvence az egyiptomi történelem, ( a fáraó átkáról szóló rövid kis rajzfilmet háromszor is megnéztük- köszönet érte a Mozaik Kiadónak). De hasonlóan nagy kedvenc a görög mitológia is, amely szintén hemzseg a fura lényektől. Ezen az órán tehát felelevenítettük a történelem órán hallott mítoszokat, képeket néztünk egyiptomi állatfejű istenekről, asszír kapuőrző démonokról, a Minotauroszról, kentaurokról s mindenféle kitalált szerzetről. Sokszor szoktam mondani a gyerekeknek, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy a történelmet is én tanítom nekik, mert így mindig tudom, mit tanultak, s azt is, hogy én mit mutattam meg nekik az órákon. A végeredménnyel ennek ellenére mégsem vagyok teljesen elégedett, mert kevés bemutatásra alkalmas alkotás született. Pedig ez egy jól motiválható, ügyes társaság. (Igaz, ez elmondható mindegyik osztályra, ahol tanítok.) Lehet, hogy jobban át kellett volna gondolnom a feladatot, s aprólékosabban, részletesebben kidolgoztatni a lényeket. Az eszközválasztás sem volt talán minden esetben szerencsésnek mondható.
Úgy kb. 16 éve, majdnem a pályán kezdetén csináltam az első ilyen jellegű munkát az akkori ötödikesekkel. Nagyon klassz és humoros magyarázórajzok, leírások készültek az elképzelt állatok karmaival, tojócsöveivel, szájszerveivel stb. kapcsolatban. Ezt csak azért írom le, mert ez is egy továbblépési lehetőség ebben a témában. 
Mindig nagyon kedveltem az ilyen jellegű feladatokat, a tavalyi Kitalált lény pályázatra is nagyon jó munkákat küldtünk be, részben az előzőekben leírtakból táplálkozva.( Szép sikereink is voltak, amiről már írtam ezen a helyem.).Most lássuk a képeket!:

Bedross Kinga

Csépány Hanna

Egri Róbert

Harnos Dávid

Liziczai Fruzsina

Loraszkó Márk

Tatár Virág
Bozsik Zsombor

Komjáti Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése